CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 November 2010

Salam AidilAdha 2010

Salam Aidiladha utk semua. Rasanya belom terlambat nak wish memandangkan belah pantai timur still lagi cuti raya. Aku dah start keje today. Actually tak apply cuti pon. (sgt la terasa mcm pekerja cemerlang! hahahaha)


Wah...raya aji thn ni rasa mcm tak raya jer! Mana taknya...kol 6.30 am bgn solat subuh, lepas tu aku sambung tido balik. Sedar2 dah kol 8.30 am! Hahahaha...kelam kelibut bangun bersiap! Memandangkan aku tak masak anything kat umah...so kena la bersiap cecepat ke umah MIL utk beraya & makan ;-).

Sampai sana, diorg pon baru nak makan. MIL buat nasi impit, rendang ayam, kuah kacang & lemang (beli). Lepas makan2...my bro balik my house. Kitorang? Aku 11.30 am tidokan Ziqri, ngan aku-aku skali tido. Sedar2 dah kol 3.00 pm! What a raya day for me. Mengantuk giler!

Petang, kitorang berjalan jap ke umah Uncle Id dekat Subang Bestari sana. Dia buat bbq. Time raya aritu x sempat tak ke sana...so, this time pegi lah.


Masa kitorang sampai tu, depa baru dok bakar2 ayam. So, kitorang lepak2 la dulu. My MIL & opah borak. Aku...menjadi pendengar yg setia jer lah.



Sambil2 dok layan Ziqri. Org lain buat apa?


Mr Hubby baca paper. Anak-anak muda yg lain sibuk dok main ping pong. Sementara nak tunggu food ready kan? Aku? Dok merakamkan gelagat2 mereka itu.

Byk makanan aritu...ada nasi hujan panas, laksa penang, spagetti, popia otak2, lauk-pauk, kuih-kuih...Wah, mmg kenyang abes la makan!


Sementara nak tunggu turn aku makan, apalagi...acara memposingkan Ziqri la...


Hahahaha...ni konon2 cam comel la tu gaya. Berposing kat taman Tok Din yg baru di make-over ;-).

Petang, dekat kol 5.30 pm baru kitorang balik Subang Jaya. Mlm lepas Maghrib, back to my house. Tu saje la aktiviti aku during raya haji. Ha...mcm tak meriah jer kan?

2 comments:

mommynadia said...

Selamat Hari Raya ..wah bagus giler k.long keje dah ari ni..
yelah kn.. kalau tak balik kg, duk umah saje2 baik g keje ek..boleh save more AL..;)

zahira said...

Nadia - selamat hari raya. mmg k long tak amek coti raya tp next mon coti. balik kg batu gajah ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails