CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

07 November 2010

Apa cerita di kampung?

Sampai kg dlm pukul 5 pm. Time tu mak aku tgh sebuk dok masukkan pulut kuning dlm bekas utk bagi kat org yg dtg tahlil belah malamnya.

Lepas Isyak tahlil start. Sgt la ramai org yg dtg sampai penuh 1 umah! Lepas abes majlis tahlil, basuh pinggan mangkuk (kan senang kalo boleh bagi diorang makan pakai paper plate jer), borak2...dlm dekat nak kol 2 am baru aku tido. Mmg penat yag amat!

Sepanjang kat kg 4 hari 3 mlm tu mmg tak ke mana-mana (walaupon byk tmpt2 menarik kat kg aku yg belom abes kitorang explore). Tak terasa nak ke mana2 pon...Cuma nak rehat sajo...

Kitorang duduk kat umah jer. Umah sedara-mara pon tak pegi. Cuma pegi umah Cik Ana jer. Ingat dapat la tgk tudung. Tp sib baek la tak dpt tgk kalo tak harus la aku sambar jugak selai dua, hahaha...Selamat duit!

Bila dok umah jer...dok melayan Ziqri la, main ngan sepupunya Adam. Tgk la gelagat diorang main dlm keta ayah Do. 


Ziqri kalo bagi pegang stereng mmg suka la. Dok diam la dia dlm tuh!


Main la Ziqri...Nak merasa ibu beli BMW ntah bila la kan? Ntah2 mmg tak merasa langsung! (kalo aku ada duit byk, baik la aku beli umah besar ;-). Good for investment).


Ziqri dok dlm keta, kitorang dok bergossip kat luar, hahaha...borak-borak pagi.


Ziqri main ngan Adam. Sib baek Adam tak ganas. Kalo tak, jadik mangsa buli la Ziqri! Elok jer diorang main 2 org. Takde la aku nak kena tgk jer...:-P.

Seronok balik kg. Rasa aman jer...

Sepatah kata Wa masa kitorang nak balik sini..."Bila plak Ziqri nak balik sini?" Haih...sangat syahdu ayat itu. Kalo ikutkan hati mmg tiap2 bulan nak balik tapi...keadaan & masa tak mengizinkan.

Insyaallah...plan nak balik ujung thn ni.

2 comments:

Blog Diva said...

ahaha..comel gmbr last.sporting pulak adam time maklong dia nak snap gmbr. slalu pyh nak dok diam ambik gmbr ni.

zahira said...

Teh - gaknya sebab orang lain suh dia posing tu yg dia dok diam agaknya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails