CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 September 2009

Menjelang hari raya

Lagi berapa hari jer kita nak raya. Sape tak seronok nak raya kan? Dulu masa kecik2 seronok lar. Pakai baju baru...dapat duit raya. Now, kita pulak kena bagi duit raya.

Tahun ni seronok aku lebih lar skit. Sbbnya...dah ada Ziqri :-). Kalo tahun lepas kitorang beraya berdua...tahun ni dah bertiga.

Tapi dlm seronok ada jugak perasaan yg tak seronok. Lepas tahun 2007...setiap kali nak raya aku mesti rasa mcm fobia. Sebabnya....




Takut peristiwa mcm dlm gmbr kat atas berulang lagi. Itu lar yg selalu aku rasa setiap kali nak raya. Adik-beradik lain aku tak tau lar. Tahun 2007. Kitorang berhari raya di spital. Time tuh, semua makanan yg sedap2 yg dah terhidang atas meja tak sempat nak makan. Bila ada time nak makan pon dah rasa tak lalu. Rasanya 3, 4 hari jugak dok ulang-alik spital. Kitorang menyambut tetamu di spital!

Bila dah discharge...ramai pulak sedara-mara yg dtg melawat. Tahun tu aku rasa raya yg paling memenatkan! Sampai tak larat nak buat air. Org tak putus2 dtg. Nak rehat pon takde masa. Time tu aku tak kawen lagi & aku jer yg selalu ada kat umah...Tak perlu nak bahagi2kan masa dgn family mertua, so kena la layan org2 yg dtg.

Hopefully tahun ni bapak aku sihat2 saja. We all akan balik kampung on Fri morning :-). Hopefully tak jam! Tak sabarnya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails