CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 September 2009

KL-Besut-Batu Gajah-KL

Kami bertolak on Fri 18/09 kol 7.30am. Anak aku masih lagi tido dgn lenanya. Lepas bagi dia minum susu, dia sambung lagi tido. Memang all the way tu dia asik tido jer. Bangun pon sbb nak susu jer.





Perjalanan kami dari Subang Jaya sampai ke tol gombak sgt lar smooth. Tapi bila masuk jer Bentong dah start jam! Mmg kereta bergerak dgn sgt slownya. Dah sejam tunggu kat situ, aku bgtau hubby kita ikut LPT jer lar. Rasa2nya jam tu mau sampai ke Gua Musang. Tak kuasa aku nak menempuh jam. Nak2 bawak baby lagi. Ikut LPT jauh skit pon takpe lar as long as tak jam!

Mmg sepanjang perjalanan melalui LPT jln sgt smooth. Kereta byk tapi tak jam. Kami cuma stop dekat Bandar Al-Muktafibillah utk salin pampers & baju Ziqri. Sampai dekat Setiu Ziqri dah start meragam. Maklum lar...dah 8.5 jam dia dok dlm keta. Maunya dia tak meragam. Lenguh agaknya duduk dlm car seat dia tuh. Pukol 4.00pm kami selamat sampai.

Hari raya ke 3, kami bersiap2 utk beraya kg hubby lak kat Batu Gajah. Kami bertolak dari umah kol 9.00am. Sampai Batu Gajah dlm kol 3.00pm. The next daynya lepas beraya umah sedara hubby, kami bertolak balik KL.





Ziqri mcm biasa aku letakkan dia dlm car seat. Tak larat nak riba dia lelama. Lenguh tangan aku. Kami sampai umah kol 8.00pm.

Overall, perjalanan kami sgt smooth. Nasib baik aku tak menempuh jam mcm my sis. 18 jam on the road masa nak balik kg. Fuh...mmg sgt mencabar kesabaran dlm2 bulan puasa tu kan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails