CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

02 September 2009

Travelling Alone?

Kesah smlm dlm train. Ada sorang minah saleh ni tanya aku, betol ke train yg dia naik? She's going to Shah Alam. Exact place - Concorde Shah Alam. Pastu dia tanya aku, dari train tu boleh ke dia jln kaki ke hotel smbil tunjuk map ke Concorde kat aku. Sori lar...aku pon tak tau, hahaha...Ye lar...mana lar aku penah naik train ke Shah Alam.

Pastu ada org sebelah aku (Indian lady) tlg jwb soalan dia. Lps tu aku dgr diorg borak2. Minah saleh tu is Canadian, working as a pilot at Sri Lanka. Wah...kagumnya aku dgr. This is her first time travelling to Malaysia. Dah ler tu, travel sorang2 pulak! Lagi skali aku kagum ngan dia. Arini dia nak ke Chiangmai & after that dtg balik Msia. Dia nak pegi Penang. Memang berani betol lar pompuan nih. Respek aku kat dia. Sempoi jer travel sorang2.

Aku? Mmg tak penah lagi travel sorang2. Kalo disuruh pon aku rasa tak berani. Jgn katakan nak travel oversea, nak travel sorang2 ke Sabah/Sarawak pon aku rasa belum tentu. Sbb apa tau? Tak ada keberanian. Lagipon dlm kepala otak tu byk sgt pikir benda2 yg negatif. Mana taknya...kalo travel sorang2 mesti fikir kalo jadi apa2 mcm mana? Takde sapa nak tolong & takde tmpt nak mengadu. Lagipon travel sorang2 ni tak best sbb takde kawan yg boleh kita borak2 & share the experience of travelling kat tmpt tu. Betol tak? Kalau pon aku berani travel sorang2 sure parents aku tak kasik!

Selalunya kalo aku jalan2...

company trip @ Phuket

sama ada ikut company trip...

with frens @ Bali

or pegi ngan kawan-kawan...Yang pastinya, pegi ramai-ramai.

with hubby @ Bandung

Cuma, masa pegi Bandung jer, aku pegi berdua ngan hubby. Ni first time travel cuma kitorang berdua. Dan, sumanya aku buat sendiri...Drpd booking hotel sampai ler ke tmpt2 yg kitorang nak pegi. Takde pakai2 travel agent or what not. Thanks to Cari Forum lar for sharing the info :-).

Travelling with family? Ha...ni rasanya mmg tak penah kot. Ye lar...dulu bapak aku keje makan gaji. Duit gaji pon cukup2 utk besarkan kitorang 5 beradik. Nak pegi jln2 makan angin mmg jauh skali. Bila bapak aku dah berduit...Dia plak selalu takde masa. Lagipon dia bukan suka pegi jalan-jalan makan angin.

Travelling with siblings? Mmm...ni pon tak penah buat lagi. Sbbnya...susah masing2 nak dptkan 1 date yg sama utk bercuti. Masing2 sebok ngan keje & family. Kalo berjalan pon sendiri-sendiri lar. Oooo...adik-beradikku...bila kita nak pegi makan angin sama-sama????

3 comments:

Blog Diva said...

wah kak long..lapang sangat ke arini? tak penah² post entry pjg cam ini...hahaha...

oh, daku suka dengan cadanganmu itu..

faerni said...

hahahhaa.....
ho chin minh yok next year!!
i bet jgn ler membazirkan pasport yg 300 tu tapi kosong je takde cop!!!!
ajak udin satu famili, aku sefamili ngan ko. leh ajak ilal sekali.

zahira said...

Teh - hahaha...terbanyak idea lak nak tulis...maklum lar bulan posa...takde benda nak buat :-P.

Erni - aku mmg plan cam next yr nak gi HCM...yok...yok...next yr kita plan gi sana...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails