CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 September 2008

food


Diam tak diam dah 3 minggu kita puasa. Dlm bulan puasa ni kalo tak cite pasal makanan tak sah la kan...Pagi2 dah pikir nak masak or beli apa utk berbuka. Mcm2 jual kat bazar ramadhan pon mcm dah takde idea nak beli apa, especially bila dah ujung2 puasa nih. Nak membeli pon tak seghairah masa awal2 puasa. Kalo bulan puasa ni, aku selalu teringin nak makan nasi kerabu, murtabak, nasi dagang, bubur lambuk, kueh lopez, popia. Time bulan puasa jer rasa nak makan benda2 tuh. Time bulan puasa takde la pulak teringin! Biasa lar, time ni lar nafsu makan tu datang kan...Basically apa yg aku teringin nak makan tu semua dah dpt makan cuma bubur lambuk jer tak dpt lg. Aritu ada lar FIL buat bubur lambuk tapi for me bubur lambuk org sini more to bubur nasi. Aku suka makan bubur lambuk yg letak daun kaduk lar bagai. Aaargghhh...sedapnya! Kalo aku kat kg ni, confirm dah aku suruh mak aku buat. Takpe lar, balik raya ni nak suruh lar mak aku buat. Tak puas ati seh tak dpt makan bubur lambuk tu...Kalo kat sini mmg susah nak dpt bubur lambuk yg mcm tu, unless buat sendiri. Nak buat tu yg tak reti. Harus berguru ngan mak aku balik raya nih.

1 comment:

Anonymous said...

>> kemeriahan makanan...
>> rasanya makanan ni la yang paling diminati ramai orang...:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails