CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

12 March 2009

Cucur Udang



Mlm ni dinner aku buat cucur udang. Hubby mlm ni gi main futsal, so biasanya kalo dia main futsal, dia tak nak makan benda yg berat2. So, aku buatkan jer cucur udang nih. Resepi aku amik kat Hanilieza FP.

Jgn tak caya...first time aku buat cucur udang nih. Dulu b4 kawen aku tak reti masak. Takat masak yg simple2 tu boleh lar. Itu pon utk makan tekak sendiri. Nak masak bagi org makan rasanya tak konfiden.

Lgpon, dulu biasanya mak aku yg masak. Aku tukang makan jer :-). Kadang2 tlg dia masak tapi tak amik pot pon cara2 nak masak tu. Takat tgk mcm tu jer...Dulu, aku prefer kemas umah drpd masak. Masak cam leceh jer...That's y bila mak aku masak, aku tak tgk camana cara dia masak sbb aku bz dok kemas umah.

Skrg kena lar belajar masak mcm2...Kalo tak, tak makan lar kitorang. Lgpon takkan ari2 nak makan luar kan? Ari2 makan luar pon dah tak tau nak order apa. Makan luar selalu pon tak elok jugak sebenarnya...Lgpon kalo masak sendiri boleh ler jimat skit time tgh2 gawat ni :-).

Skrg dah senang...kalo tak reti masak, byk tempat yg boleh dijadikan rujukan. Antara malas ngan rajin jer :-P.

Pada yg belum kawen tu, jgn risau kalo korang tak reti masak. Lepas kawen gerenti teror masak punya. Cuma kena rajin lar skit...

1 comment:

Anonymous said...

i suka cucur! tak kira apa jenis..bilis ,udang yum yumm..dah lama tak buat ni!terliur tgk yr cucur! hehehe
-misssara77-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails