CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 June 2009

Pantang

Dlm tempoh berpantang nih, takde apa sgt lar yg boleh aku buat. Actually aku bukan lar pantang sgt. Ikut mana yg penting jer. Yang tak berapa penting tu aku tak ikut, hehehe...

Kalo org pantang selalunya mesti berstoking bagai...aku ni berstoking 2, 3 hari jer. Lps tu tak pakai dah. Panas weh! Barut ni pon aku pakai ikut suka jer. Idak ler pakai hari2. Tapi best gak pakai barut nih. Boleh kempiskan perut. Lagi selesa pakai barut daripada pakai bengkung. Cumanya kalo bengkung tu senang skit lar nak pakai.

Berurut & bertungku pon sempat buat 3 hari jer b4 aku balik kg. Nasib baik makcik tu urut tak sakit. Time dia ada jer aku pakai param & pilis suma. Bila abis jer tempoh 3 ari tuh, aku malas nak pakai sendiri. Bila mak mentua aku suruh baru aku buat :-). Itu pon kena dia yg pakaikan :-). Kalo tak, takdenya lar aku nak letak param & pilis suma kat badan.

Lagi satu yg tak tahannya pantang ni, makan kena control. Tak merasa lar nak makan sedap2. Air pon kena minum air suam jer. Makanan pon limited. Tapi terpaksa gak lar ikut memandangkan aku ni breastfeed Ziqri. Jamu pon tak makan. Kang tak pasal2 takut dia sakit perut lak. Tapi aku cuma fully breastfeed dia 2 weeks jer. Now aku bagi gak susu formula S26 Gold sbb susu badan aku tak cukup utk dia. Kiranya dia minum susu campur2 lar :-). Sementara susu badan ada, aku bagi jer la. Kang tak bagi kang breast aku yg sakit!

Kalo ikutkan, terseksa gak nak menghabiskan pantang 40 hari nih. Aku mmg salute lar sape yg boleh pantang sampai 100 hari tuh! Aku nak abiskan 40 ari ni pon rasa cam lama jer...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails