CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 May 2009

MC

Arini aku MC! Hubby pon terpaksa ler amik EL, hehehe...Tapi tetap komited update blog! Teh, kita serupa :D. Arini MC sbb sakit perut yg teramat sangat! Sampi rasa keras2 perut aku. Mlm tadi mmg tak boleh nak tido langsung. Asik berulang ke toilet jer membuang air. Dah ler ngan risau yg kat dlm tu diam jer (biasanya time aku tido ler dia aktif buat summersault kat dlm!).

Pagi tadi pegi clinic, doc kata kencing kotor. Patut ler asik nak membuang air jer kejenya...Aduh, mmg seksa rupanya kena benda nih. Sblm nih aku dgr cite org jer. Ni first time kena!

Smlm pon aku half day MC. Sakit perut gak. Cuma smlm sakit perut + cirit-birit. Tapi bila doc check perut aku dia kata nothing to worry. Yg aku patut risau is my BP! Aduh lar...kalo doc amik BP jer, mesti lar aku kena bebel. Doc tu kata, kalo dekat nak bersalin BP aku tinggi jugak, maybe aku tak boleh bersalin normal. And maybe 2 weeks b4 my EDD, dah boleh kuarkan baby.

Ari Selasa, aku ke clinic lagi. Minggu ni mmg minggu aku melawat clinic! Now, aku kena pegi check BP, air kencing & weight 2x seminggu! Bila doc amik jer BP...sure lar dia membebel, bla...bla..bla...Nasihatkan aku jgn makan pedas, masin & berminyak. Pastu doc siap tanya, aku ni kawen lambat ke? Aku kawen umur 31. Idak ler lmbt mana pon kan. Doc kate, org yg kawen lambat ni mmg selalu ada risiko BP tinggi bila pregnant. Dia pon dok cerita lar kemungkinan2 yg akan berlaku...Malas aku nak cite kat sini. Mcm scary jer dgr dia cite.

Nak buat mcm mana, dah jodoh sampai umur 31. So, moral of the story...pada yg dah ada bf tu kawen ler cepat2. Tak yah ler nak tunggu umur cecah 30 baru nak kawen. Nanti nak beranak risiko.

Dah ler family history nya kesihatan pon tak berapa nak elok. So, risiko tu lagi ler tinggi! *Sigh*.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails