CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

13 August 2010

Jom pegi Bazar Ramadhan...

Hari ni dah masuk puasa yg ketiga. Mcm mana uolls? Dah steady la kan...Me bertenaga arini dan semalam. But first day sangat "lembek". First day puasa migrain! Berdenyut-denyut kepala sampai nak muntah. Tak tau la sebab angin ke apa sebab aku just bersahur ngan air masak & sekeping keropok. Tak lalu nak makan nasi pepagi buta. Tp skrg dah use to it ;-).

Smlm kitorang pegi Bazar Ramadhan. Near my MIL's house.


Pegi Bazar Ramadhan bawak Ziqri. First time dia ikut! Niat di hati pegi Bazar Ramadhan ni nak carik murtabak. Teringin lak nak makan.


Wah...mcm tak ramai org jer kan. Tapi...bila dah masuk dalam...ramai yg amat! Gerai pon panjang. Jenuh dok jalan nak carik murtabak. Asal tahun ni tak byk gerai jual murtabak? Org jual satay ramai. Yang jual ayam golek pon takde. At last, terjumpa jugak van yg jual murtabak tapi murtabaknya yilekkk. Dah abes!


So, kitorang jln lagi sampai gerai ujung. Ha, ada jumpa 1 org jual murtabak. Elok jer aku beratur, adik jual murtabak tu cakap..."kak...nanti kalo ada org beratur belakang akak, akak cakap murtabak dah abes ye"...Aku pon ok la. Skali adik tu tanya..."kak...nak murtabak berapa?". Aku jawab 5.. "Ala, kak, kalo 5 akak pon tak dapat la"...Cis! Penat jer aku jalan sampai ujung!


Sudahnya...kami singgah saje di gerai Roti John. Sini pon kena beratur ok! Beli roti john 2. 1 roti john harganya RM4. Wah! Mahal kemain. Cepat la kaya org jual roti john tu ye. Tahun depan ingat nak bukak gerai jugak la bulan puasa nanti! Tapi aku nak jual apa ye? Hahaha...mcm terer masak kan?


Ok, 2 bungkus roti john sudah ditgn...So, kitorang pon balik la. Tunggu apa lagi. Dah kol 7. Tapi org still jugak ramai kat Bazar Ramadhan tu. Yang tak puasa pon sebok dok berebut beli makanan. Buat penuh Bazar Ramadhan jer!

2 comments:

MOMMY NADIA said...

5 murtabak??bnyk tu?hehehe...
teringin nk g bazaar gak..nk dukung Adam tak larat..bawak stroller, tak sesuai..ari ni maybe ok..tinggal Adam kt to'ma..yeay!

ziqri ikut..ibu beli ape utk ziqri?

zahira said...

nadia - umah mak mentua k long ramai org...kena la beli byk skit. if kitorang 2 or jer...2 pon cukup :-).

memula mmg pikir nak bawak stroller gi bazar tp leceh plak org ramai2 nak tolak stroller...so ayah dia dukung jer...

ziqri tak beli apa2, hahaha...dia bukan makan kueh yg lembek2 kalo nak beli pon...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails