CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

04 December 2009

All time favourite


keropok...keropok...

Hari raya ke 2 sudah keluar mencari keropok. Biasa lar, kalo balik kg...ini adalah benda WAJIB yg kena beli.

Time2 musim tengkujuh ni jenuh jugak ler nak carik kedai yg bukak. Nak-nak lak time2 raya. Puas dok pusing sana-sini nak beli kerepok.

Sib baik jumpa jugak akhirnya :-P. Biasanya kalo aku beli mmg berkg-kg lar. Tak main beli yg peket2. Beli yg timbang kilo terus. Smpi org siap tny nak bawak balik mana. Igt aku nak berniaga agaknya. Maklum lar, byk!

2 comments:

::: ReActivate ::: said...

::: askm zahira.. salam aidiladha 1430H.. sedap nama nih [huhuhu].. terima kasih singgah di blog saya.. cantek blog zahira, saya suka wallpaper zahira very nice.. klip kertas sebelah kiri tuh tak bergerak ya?! [huhu] best ler.. zahira kampung kat pantai barat yer? biasaklaa kalo pi sana wajib beli keropok. tahun lepas ada pi sana beli laa keropok leko mentah.. kawan pon beli, yg kelakarnya sampai kat rumah JB kawan saya teruskan masukkan keropok tuh dlm kereta dia [kami carpool ke terengganu] & bukak tingkap sbb udara panas yg terperapdlm kereta.. lepak2 dlm rumah then masa nak masuk kereta, nampak kepala kucing dah separuh dlm beg plastik ada keropok tuh [hahaha].. kalo kat kampung saya di melaka, famous dgn kopok inang-inang sejenis beras warna-warni dikeringkan kalo diletak dlm kuali dgn minyak panas, akan jadi kembang menjadi keropok rangup yg lazat [hehehe].. kalo zahira belum mencuba, belilaa di deretan kedai di tepi jalan di melaka..
~ salam maal hijrah 1431 zahira!

zahira said...

Reactivate - wslm. Actually saya org pantai timur, hehehe. Husband or Selangor. Penah jugak makan kopok inang-inang. Baru sy tau kopok tu nama kopok inang-inang yea, hehehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails