Korang suka online shopping? Confirm ramai yg suka kan kan kan :)
Ok, aku nak cite problem beli barang secara online. Aritu aku ada beli cover Ipad dekat Groupon. Murah siot! From RM200++ dapat RM60 jer. Mana la tangan tak gatal nak belikan! Kalo tak beli rugi. Kalo beli untung, kekekeke...Kebetulan pulak casing Ipad aku yang beli tak sampai la setahun dah jahanam. Mahal tu beli, RM130. So bila nampak ada yg jual murah terus la beli.
Mana tak jahanamnya...tgk budak bambam ni. Dia la punya keje suka tarik2 sampai tercabut dah terus getah casing tuh.
Ok, masa beli tu lepas dah bayar katanya sekian sekian date baru boleh isi form utk update detail mana nak antau barang tu. So, bila dah sampai datenya, aku pun isi la form tu. Kat situ ada tulis aku akan dapat barang within 1 week. If 1 week tak dapat jugak, meaning stock abes. So kena tunggu dlm masa 2 weeks la utk depa restock barang. So aku pun tunggu la.
Tunggu punya tunggu dah sebulan lebih tak dapat jugak lagi barang. So, aku email dekat Groupon. Diorg pun investigate dgn supplier & katanya stock abes. Depa tgh tunggu stock baru untuk antar. Kot ye pun stock dah abes apa la salahnya emel dekat customer bagitau. Masa isi form tu siap mintak emel tapi tak digunakan! Takde la customer tertunggu-tunggu. Ingatkan duit dah kena kebas. Nasib baik la customer service Groupon ni bagus.
Lepas email Groupon tu in 1 week, akhirnya dapat jugak aku casing baru :)
Inilah dia barangnya...
Berbaloi jugak la beli dgn harga RM60 jer! Tapi part yg payahnya nak pasang screen protector tuh. Berjam-jam aku duk lekat cabut lekat cabut. Akhirnya jadik gak la. Tapiiii...tak dan 3 hari Kiki bukak screen protector tu & dia pasang balik. Terus jadik tak lawa! Byk bubble dlm tu. *sigh
Lega dapat barang.
Tapikan...my friend ada beli travel package dekat satu website ni. Memang murah la kosnya. Duit dah bayar. Tapi bila nak isi online form tu, link yang diberi tak dapat bukak. Bila contact travel agency sampai ke sudah takde org jawab. Bila dia emel website tu tanya rupanya ramai dah org yg complaint. Sampai lar ni, dia belum dapat lagi jawapan sebab dia request for refund. So guys, be careful bila beli barang online ni.
Happy belated birthday Yana!!!
7 hours ago
4 comments:
SIB BAIK DPT BRGNYER... MMG BAHAY BL BRG ONLINE NI
Tolonglah budak bambam tu, pipi cover sipi smp tak nmpk hidung..aishh nak gigit je tangan tu..
Betul kaklong part tgu mmg tak larat lah..kalau nak beli yg holiday package hotel kan, better call dulu hotel, check date suruh dia reserve, nanti once beli kita double confirm je blk. Tapi yg travel pakej tu mmg susah nk caya, takut kompeni kecik dia buat hal plak..
Tapi casing tu mmg berbaloi,tak beli lagik screen protector =(
la ni susah sikit nk beli online..big boss aku rajin investigate! hahaha
Iela - tu la. dah la gugel carik nama company tu takde. nasib baik la boleh contact groupon & they r very helpful. Kalo tak memang tak kan beli online lagi dah :)
Nadia - adam main tak ganas. tak pakai screen protector pun takpe. kalo kiki mcm2 melekat kat ipad tu. tu yg kena letak.
Nini - hahahaha...
Post a Comment